Thursday, March 11, 2010

Salun 2

"Finish!" Ucap apek sepatah.

Pena rasa rupanya mirip sekali dengan David Beckham.

"Maa!!! @#$%$#$^&!!" Pekik si apek.

Nyonya vogue terkocoh-kocoh datang menghampiri dengan sehelai tuala kecil.

"Lengcai ikut saya. Kita cuci rambut dulu. Kena kasi bersih dulu baru boleh colour"

"Oh, eh? Okay!"

Pena membuntuti nyonya voque, pergi ke satu sudut di ruang belakang. Dililitnya tuala kecil di belakang leher Pena. Disuruhnya pula Pena duduk di atas satu kerusi aneh yang condong 120 darjah. Hujung kerusi melekuk berongga. Muat untuk satu kepala. Ia bersambung dengan sinki kecil yang juga nampak aneh.

Pena duduk. Was-was.

"Sandar ya" kata nyonya vogue.

Pena sandar perlahan-lahan. Masih was-was. Kepalanya mendarat tepat di tempat yang berlekuk

"Auntie, ini macam mau kasi potong kepala saya je?"

"Haiya! Ini mau kasi senang kita cuci kepala la Lengcai. Bukan mau potong kepala"

Nyonya tekun mencuci kepala Pena.

"Auntie pakai syampoo apa ni Auntie? Busuk!"

"Ini syampoo special. Herba punya. Baik untuk kulit kepala. Boleh cegah kemulumut"

"Kemulumut?"

"Iya.. itu putih-putih dekat kulit kepala"

"Oh, kelumumur la Auntie"

"Ya, kelumumut"

"Bukan kelumumut. Kelumumur la Auntie!"

"Ya, macam atas kepala Lengcai. Banyak. Ini sudah berapa lama tak syampoo kepala?"

Pena diam. Nyonya vogue memang nak kena libas. Sebut kelumumur pun tak betul. Ada hati nak perli orang!

3 comments:

payedd said...

haha
serius ke ada kelemumur neh?

Sofi said...

KEMULUMUT?

mcm kemut kemut jer.. opppsss

shandye. said...

eeww.
elakkan daripada pakai t-shirt hitam yek?
oh, btw... i tak suka kulup. haha..

Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails