Monday, May 18, 2009

Buntu..


Penulis tenung monitor. Tak berkelip-kelip. Sampai berpinar-pinar mata. Keyboardnya penulis tekan-tekan, tanpa tujuan. Sampai naik lenguh tangan.

Hehehe..Penulis sebenarnya tak ada masalah langsung dengan monitor mahupun keyboard. Diorang pun tak ada masalah dengan penulis.

Cuma masalah penulis, penulis sedang blur. Blur dan tiada idea. Puas direnung-renung, diingat-ingat, diamat-amat, belum ada satu pun yang melekat, yang boleh disemat dan disumbat ke dalam blog. Huh.. apa nak buat..

Penulis buka majalah MenHealth, Maskulin dan Al Islam, lihat apa yang menarik di dalam. Selak-selak helaiannya sambil mencari ilham. Tak jumpa-jumpa juga.

Penulis beralih pula ke bilik belakang. Cuba selongkar barang-barang dari masa silam. Manalah tahu kalau-kalau ada kisah lama yang boleh penulis kenang. Pun tak jumpa..

Argh!!! Penulis lost dan keliru!!

Bila seorang penulis buntu, memang dia suka merepek dan merapu. Bawak bersabar dan bertenang ya, sahabat-sahabatku. Bila ada bahan menarik, akan penulis kongsi tanpa ragu-ragu. Okay, penulis minta diri dulu. Nak tidur dan mimpikan Abang XXXX (errr, siapa tu?)..

1 comment:

DarcyDiaries said...

saya kalau dah buntu, taruk lagu2 je ;-)
Sometimes...the lyrics are telling us something ;-)

Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails