Wednesday, June 10, 2009

Beku (Follow Up)


Sebelum ni penulis ada bercerita perihal si dia yang sejuk membeku. Kebanyakan teman berpendapat si dia penat. Akibat tidak cukup rehat. Hurm, alasan yang klise, dan biasa. Tapi masih boleh diterima.

Empat hari lepas, sambil duduk-duduk melahap kisses (dibeli seorang teman yang baru pulang dari Langkawi), penulis sempat meninjau sebuah laman web yang berkait rapat dengan alam rumahtangga (well, anggaplah penulis sudah berkahwin). Dalam banyak2 issue, issue ini yang paling melekat di minda penulis ------------------>ISD.

Sahabat sekalian, ISD adalah perkara biasa yang berlaku di seluruh dunia. Wujud di mana - mana. Bila2 masa. Berlaku kepada siapa - siapa sahaja. Baik laki2 mahupun perempuan.

Wait2! ISD tu menatang apa?

ISD tu stands for Inhibited Sexual Desire. Juga dikenali sebagai Hypoactive Sexual desire Disorder. ISD kalau diterjemah ialah keinginan seksual yang terbantut atau terencat. Seseorang yang mengalami ISD dikatakan mempunyai tahap ghairah yang rendah. Jadi dia tidak akan memberi respon yang bagus terhadap aktiviti-aktiviti sensual yang dicetuskan oleh pasangannya. Pendek kata, dingin seks!

Ooooooo!

ISD juga luas rangkumannya. Pelbagai pula jenisnya. Ada individu yang lahir dengan ISD, dan membawanya sampai ke mati (primary ISD). Ada individu yang perlahan2 mengalami ISD seiring dengan peningkatan usia (sekunder ISD). Ada juga yang mengalaminya terhadap pasangan sendiri sahaja (specific ISD) dan ada juga yang mengalaminya ketika dia bersama sesiapa sahaja (general ISD). Hm, tiba2 hati penulis resah. Jiwa rasa gelisah (mungkinkah Embi dalam kategori spesific ISD- bermakna dia hanya bermasalah apabila bersama penulis?).

Er, tapi penulis tak boleh terus serkap jarang dan simply jump into conclusion. Haruslah penulis buat 'eksperimen' dulu nanti!

Apa simptom-simptomnya?

Lorr, kurang rasa ghairah atau dingin sekslah! Anda tonggeng buntut dia tak pandang. Anda offer nak blowjob, dia tak sudi. Kalau sudi pun, 15 minit baru nak mula stim. Nak bagi buntut dia? Atau minta dia blow? Huh. Lagilah dia mengelak! Sambil tengok porno dia boleh membuta. Tengah elok duk foreplay pun dia boleh kusyuk layan konsert Beyonce Knowles. Sah, memang dia bermasalah!

Apa pulak puncanya?

Banyak! Macam-macam perkara boleh jadi penyebabnya. The common factors antaranya ialah paras testosterone yang rendah akibat umur yang semakin senja (bagi lelakilah), tekanan perasaan, terlalu penat dan lesu, lack of sleep atau imsonia, illnesss and medication issues (demam ke, baru lepas makan ubat ke), traumatic sexual experiences seperti di rogol, incested or molested, masalah komunikasi dua hala, dan lack of affection atau dengan kata lain, tak taste dan tak berselera pada pasangan!

Ooooooo!!!!!

Habis, tak ada cara ke nak merangsang spesies ini?

Nobody perfect. Tiada kaum Adam yang cukup responsif, boleh stim secukup rasa dan bersedia untuk mengongkek kalau dirinya tidak bersedia atau tidak ghairah. Lebih-lebih lagi kaum2 Adam yang sedikit expired macam Embi (ahaks!!). Tapi itu tidak bermakna kerja merangsang seorang lelaki ialah kerja yang sukar. Secara amnya, untuk membolehkan lelaki bertindakbalas dengan baik, dia perlulah:

1. Tidak terlalu penat atau lesu.
2. Tidak menderita sakit macam sakit gigi ke, migrain ke etc..
3. Emosi stabil, tidak terganggu seperti risau, kecewa, marah, rendah diri, sakit jiwa atau jiwa kacau.
4. Memang niat nak main (nawaitu kena ikhlas).
5. Taste, berminat dan tertarik kepada pasangan.
6. Diberi rangsangan yang cukup semasa foreplay, terutamanya di kalangan pakcik2 (yang hampir tiba tarikh luputnya).
7. Bebas dari konflik dan pertengkaran atau berselisih faham dengan pasangan. Kalau tak memang spoil mood!

Ooooiiiccc!! So sila take note ya rakan-rakan!

Next time, penulis akan atur strategi yang hebat. Timing yang tepat. Serta kelengkapan yang mantap. Tapikan...

Penulis rasa kecut perut bila memikirkan consequences yang timbul dari ISD yang could be completely disastrous. Apa ntah nama doktor tu, dia kata "Sex is something that can either bring a relationship closer together, or slowly drive it apart".

Menurutnya, dalam sesebuah hubungan yang serius, ISD mungkin boleh menyebabkan pasangan kita terluka dan rasa diri ditolak. This can lead to rasa kurang senang yang beransur-ansur memamah diri dari dalam sampailah anda berdua bertemu jalan penyelesaiannya. Sama ada curang, jadi renggang atau putus terus!!!

Gulpp.

P/S: Harap-harap 'eksperimen' penulis nanti negatif (Kalau positif pun apa salahnya, boleh curang! Ahakss).

2 comments:

sYukCurz said...

mm..g la bercuti, rehat kan diri masing2..refreshment. or u boleh tanya embi trus apa masalhnya.

DarcyDiaries said...

Hello there..

Errmm...that ISD thingy, i think is definitely true. Eventhough, he/she shows some attitude "i am not interested anymore", then kena spice up skit laa kan (hahah..ckp cam experience, but hampeh).

You know better laa kan?

P/S: By the way, I still keep that "kalong sorban" for u...

Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails