Monday, February 2, 2009

Punggah siri 1


Punggah.. Apa hal ni? tibe-tibe je? Ha, kalau anda nak tahu, kena baca kisah ni sampai habis. Macam biasa, penulis sampai lambat ke office. Well, terbangun lambat sikit. Sampai-sampai je, mata penulis dah menangkap sekujur badan yang beruniform, berdiri segak di hadapan office. Hm, guard baru.. Tinggi dalam 174cm, berat dalam 62kg. Mana penulis tahu? Hello! orang buat homework okay! Mana boleh redah post statement macam tu je cam kakak Azwani Ali. Wajah bersih tanpa kumis atau janggut, bermata galak, berbibir nipis, kurus tapi tegap dan yang paling mahal, punggung..Penulis buat2 x nampak, melangkah melewatinya tanpa memandang, dan cat walk masuk penuh kekwat..

Penulis memang gedik. Tapi gedik bertempat. Dan sangat profesional. Penulis buat kerja cam biasa. Set up dan Lengkapkan apa2 yang patut dan hinggap di kaunter 1. Yang penting, ekor mata penulis tetap pada dia.. motif? Entah. Punggung dia sesuatu la..

Tepat 1.30 pm, Mikael, teman sejawat penulis tiba di office. "Wah, ada guard baru la. Sape nama dia?" Penulis dah agak, itu akan singgah dulu dari Mikael. Well, kalau nak dibandingkan darjah kegedikan, Mikael sentiasa mendahului penulis." I cop dulu tau. You jangan kacau" Amaran keras dari Mikael. Hadui, ni yang susah ni. Ada kakak besar. Sentiasa ada kes yang boleh membawa kepada penarikan rambut. Si Mikael ni pun satu. Confident je budak tu boleh jatuh ke tangan dia. Dari duk sibuk2 tanya pasal budak tu,baik dia tanya penulis sihat ke, dah makan ke.. Malam tadi sembelit dah ok ke belum.. (bersambungg ke siri 2)

No comments:

Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails