Monday, July 20, 2009

Curang (Episod 2)


Perut penulis terasa memulas-mulas. Damn! Penulis mengubah posisi tidur. Meniarap. Menelentang. Menonggeng. Malah 69 (dengan bantal peluk). Dan bermacam-macam aksi lagilah! Namun perut penulis tetap memulas.

Penulis sempat melirik jam yang tergantung di dinding. 2 pagi. Masih awal. Tapi dalam keadaan sebegini, mustahil penulis dapat tidur dengan tenang. What should i do? Pergi buang? Bukannya penulis enggan, masalahnya yang ingin dibuang tak juga kunjung tiba walaupun ditekan-tekan, dilurut-lurut. Diteran-teran dan dijolok-jolok (hak hak hak..).

Tapi, dalam serba-serbi tak senang dan resah, penulis akhirnya terlelap jua..........................

Dalam pukul 4 lebih, penulis terjaga lagi. Kali ini serangan lebih dasyat. Rasa memulas seakan menyerang di segenap penjuru. Penulis mula terasa sesak. Dan senak. Anda kenal blender? Tahu bagaimana ia berfungsi? Itulah yang penulis rasa. Isi perut ini terasa bagaikan diblend (hm... teringat pulak Dark Mocha Frapuccino ice blended yang selalu penulis beli kat Starbucks tu.. Alahai, sedapnya..).

Deria ke 6 penulis tiba-tiba berbisik.

'This is it!! Cepat! Keluarkan mereka!"

Penulis bergegas ke Kamar Jentayu (nama timang-timangan toilet kami.. heee "=_=). Belum sempat penulis duduk betul2.. trrrrttbrrrrrrrbbbbbbbrrrrrrtt (adegan seterusnya terpaksa dipotong kerana mengandungi aksi2 ganas, ngeri dan seram yang bertubi-tubi).

Dalam penulis sedang asyik mengosongkan 'tangki', penulis sempat mengelamun. Fikirkan tentang kerjaya. Tentang masa depan. Kewangan. Rakan2. Gosip2 terkini dunia artis..

Penulis terfikir, kalaulah Nicholas Saputra.... dan angan penulis terganggu sebaik sahaja penulis terpandang sebentuk cincin di jari manis penulis. Hadiah pemberian Embi sewaktu 'mengisytiharkan' cintanya pada penulis 3 tahun dulu. Penulis tenung puas2 cincin itu. Penulis pusing2kannya. Belek2, usap2 dan gentel2.

"well, at least u have someone sleeping besides u, better than nothing kan?"

Teringat pula statement seorang sahabat, Mr Darcy di ruangan komentar blog penulis beberapa minggu yang lalu. Ketika itu, penulis tak nampak apa yang tersirat di sebalik tulisan itu. Penulis hanya tersenyum. Dan menganggapnya tidak lebih dari typical statement yang sudah terlalu biasa penulis terima.

Tetapi kali ini statement Mr Darcy membuat penulis terfikir. Apa yang penulis cari lagi?

Penulis sudah punya cinta. Sudah punya Embi sebagai teman hidup. Well, secara amnya, we are lovers. Tapi jauh di sudut hati, we are more than lovers. We are soulmates! We share everything! Joy and pain! Feelings! Dreams! Interests! Even underwears!

Terus, kenapa penulis masih mencari seseorang di luar sana? Masih bermimpikan kelibat lelaki lain? Masih berfantasikan susuk lelaki lain?

Menurut pakar, sesebuah hubungan tidak akan kekal if you start looking for perfection in your spouse, or you think that everything in your relationship should be moulded according to your needs. Jadi, adakah penulis mengejar kesempurnaan? And selfish as well?

Ya, penulis akui, terlihat saja jejaka ganteng di hadapan mata, kadangkala terdetik di hati, kalau dapat ni mesti best gilerrrr. Badan sasa. Perut six packs. Buntut tonggek. Hey, don't get me wrong! Penulis terima Embi seadanya, and i will never try to change him. Plus, I'm not that selfish lah! But, as a human being, jantan some more (lebih2 lagi gayboy), naluri untuk tertarik kepada sesuatu yang 'melettop' tetap ada.

Kata seorang otai dalam dunia PLU, Abang RRRR, "Selagi namanya gayboy, ko tak akan puas dengan seorang. Gayboy cintanya berpaksikan nafsu, bukan iman dan bukan kerana Allah. Kalau benar iman ko kuat, ko boleh tahan nafsu tu, ko tak akan main buntut walaupun ko memang songsang!"

Berat tuduhan Abang RRRR itu. Namun, penulis kira ada benarnya.

"Dalam perhubungan macam ni, monogamous adalah perkara paling sukar nak diamalkan! Trust me! Both of you mesti ada makan luar punya!! Lebih2 lagi ko yang dah lama tak 'dapat' kan??" Penulis telan air liur. Cukup pahit dan payah benar untuk ditelan. Kerana ia memang benar. Penulis terdiam. Penulis hanya memandang Abang RRRR yang tiba-tiba tersengih2 manja..

Da!!! Nak goda penulis la tu!!!

Whatever it is, penulis perasan dalam sesebuah hubungan homoseksual, cheating has less of negative impacts berbanding terhadap hubungan heteroseksual yang normal. My concern is gayboys might think cheating is a natural part of any homo relationship. Lagipun rata-rata gay couples mengamalkan open relationship. Dan perkara terpenting yang menjadi pegangan dalam open relationship, harus tahu membezakan mana satu part emosi dan mana satu part seksnya ~ As long as kau sayang dan cinta aku seorang, just go on and have fun! Hm..mungkin sebab itulah mereka boleh terima istilah cheating dalam hubungan mereka.

Berbalik semula kepada hubungan penulis dan Embi. Hubungan kami tidak seperti gay couples yang lain. We are in closed relationship. Kami tutup semua pintu. Hanya tingkap yang dibuka. Itupun berjaring. Bahagiakah kami? Yup, we do live happily, well, at least until now.. Issuenya cuma satu. I've cheated on him. And i feel guilty! Tapi sumpah, rasa cinta penulis padanya sedikit pun tidak berkurang.

"Bf ko mana nak campak beb?? tong sampah..? fikir lah sikit beb hati dah perasaan org lain.." kata seorang hamba Allah, feedback kepada entry penulis yang lepas, 'Curang Episod 1'.

Nak marah ada. Tersentap pun ada. Tapi at least beliau buat penulis berfikir, mungkinkah penulis di dalam kategori makhluk yang tidak tahu bersyukur dan berterima kasih?

Tapikan, pada masa yang sama, penulis terfikir juga, mungkinkah open relationship adalah bentuk hubungan yang lebih baik untuk masa depan kami?? Lama juga penulis bertafakur di dalam Kamar Jentayu mencari jawapan. Penulis hanya berhenti mengelamun di saat perut kembali memulas. Serangan kali ketiga. Duhh!


P/S Let us be grateful to people who make us happy, they are the charming gardeners who make our souls blossom ~ Marcel Proust

8 comments:

avegalion said...

kite takkan sedar nilai seseorg itu pada kite...
selagik dia di depan mata kite...selagik kite tak keseorgan...

James Danvers said...

Thanks 4 this entry... sangat menarek n so true... I know exactly how u feel...

Unknown said...

hmm..betol aper org cakap.."kita selalu lupa apa yang ader depan mata..sampai satu hari kita kehilangan dia"..
my advise to u, lupakan ape yang dah lepas..yang penting aper yang ader kat depan sana..yang korang akan tempuh sama2..wish u n embi happy sampai bila2..

Anonymous said...

wow kenyataan yg harus diteruma...bergantung pada individu itu sendiri"apa sebenarnya yg dicari"

DarcyDiaries said...

Love it! Love it! Love it!

P/S; U should be an editor for a magazine laa, nanti don't forget to invite me as one of the writers k?

Penapenis said...

Darcy: Semoge mulut you masin. But now, i masih di entry level a.k.a penulis amatur..

Penulis ada issue ngan Embi (+_+)

zua the great said...

pengalaman kita hampir sama..
aku mengalami rasa yang ko rasa..
tapi jangan bg la apa je ase nk curang tu binasakan hub..
aku pon curang ngan bf aku,2 3 kali jgk la curang..

last2 setelah aku dh btl2 nk berubah baru sedar,dah terlambat..ati dia mmg dh keras dah sebab aku wat macam2..

menangis saba malam pon x guna jg..nak nyesal pon x taw perlu ke x..

sekarang ni hub kitorg betul2 tegang2 dah..mayb leh jgk kata retak menanti belah..

dari percakapan dia pon leh agak dah ada bayang2 perpisahan kami..

aku nyesal sgt2..ko jgn la sampai cam aku..cintailah pada yang menyinta..muahhh

Yul@A.J.M.S.M said...

huhu, manusia mana yang tak buat silap kan.
kesilapn pertama membawa kebahagiaan,
kesilapan yang sama dilakukan menyukarkan,
kesilapan seterusnya pandai pandailah tanggung sendiri akibatnya.
pengalaman yang baik tak semuanya bagus dan begitu juga sebaliknya.
at least u know how to solve the thing.
selagi namanya ada sepasang mata, sepasang telinga cukup fizikal dan mental selagi itu a juga manusia tidak berhenti buat silap.
but i respect you bro.
love him as the way embi love you.
we all happy when c both of you happy live together.

Ratings and Recommendations by outbrain

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails